Concept de operationalizat- reducere comerciala

Reduceredisconto şi discount sunt termeni comerciali care se referă la coborâri de preţ acordate clienţilor, fie pentru a-i stimula să cumpere mai mult, fie pentru a-i stimula să plătească mai repede, fie pentru a le crea posibilitatea să obţină un profit din distribuirea unei mărfi cu preţ fixat.

Reducerea de natură comercială cuprinde reducerile comerciale, care se acordă în legătură cu o marfă facturată într-un anumit interval de timp. Scopul este comercial, prin stimularea vânzării respectivei mărfi în perioada convenită. Reducerile comerciale duc la reducerea veniturilor comerciale, respectiv la reducerea cifrei de afaceri.

Dimensiuni si indicatori:

1.Locatie

a) strada

b)cladire

2. Resurse materiale:

a) cabina de proba

b)haine-subindicatori (camasi, fuste, pulovere,blugi, pantaloni,maiouri)

c)bani

d) umerase

e)case de marcat

f)computere

g)manechine

3. Resurse umane:

a) vanzatoare

b)manager

c)proprietar

d) clienti

4.Activitate:

a) stabilirea preturilor-subindicatori(calcularea costurilor fixe, costurile variabile, maximizarea profitului)

b) stimularea vanzarii marfii-subindicatori( redurecea preturilor, initierea de campanii comerciale fie la tv, fie in interiorul magazinului sau pe vitrina acestuia)

c)instruirea personalului pentru a trata cu amabilitate cu clientela

d)vanzarea a unei cantitati cat mai mare de marfa

e)cresterea cifrei de afaceri

Florinela Chirita