1. Samplingul este perceput ca fiind o metoda sigura, eficienta pentru un segment mare de consumatori, dar costisitoare de promovare a unui produs nou pe piata.
  2. Produsele alimentare sunt asezate la raft in functie de valabilitatea lor.
  3. Daca produsele cu un pret ridicat sunt asezate pe primele rafturi,ele vor fi cumparate mai repede.
  4. Hipermarketurile permit achizitionarea produselor la un pret mai scazut comparativ cu magazinele “de cartier”, minimarketurile, supermarketurile.
  5. Decorarea magazinelor in functie de sezon si de sarbatorile destinate acestuia sporeste numarul clientilor.
  6. Cupoanele de reducere cu data de expirare sporesc numarul vanzarilor in acea perioada.
  7. Cu cat magazinul este pozitionat mai aproape de centru, cu atat preturile si numarul clientilor vor creste.
  8. Vanzarile unui produs electrocasnic cresc direct proportional cu cresterea valabilitatii certificatului de garantie.
  9. Intr-un hipermarket, categoriile de produse sunt asezate in asa fel incat toata aria acestuia sa fie strabatuta integral de catre potentialii cumparatori.
  10. Daca un produs de acelasi tip, al aceleiasi marci este pozitionat pe 6 polite, clientul va opta pentru produsul de sus (depinde de inaltimea clientului) , din partea stanga. – alegerea se face involuntar dupa modul in care suntem obisnuiti sa citim (experiment!) –