1. Emiterea cardurilor de fidelitate (care ofera posibilitatea obtinerii de reduceri, acumularii de puncte) determina aparitia unui segment stabil de cumparatori care vor fi interesati sa achizitioneze un anumit tip de produs de la acelasi magazin.
  2. Design-ul magazinului, atmosfera agreabila, ambientul (luminozitate, fond musical, culori) stimuleaza curiozitatea si sentimentul de confort al cumparatorului care va avea tendinta de a reveni.
  3. Profesionalismul vanzatorilor, cu acoperirea unei plaje largi de atitudini, de la solicitudine si amabilitate pana la oferirea de sugestii si sfaturi competente in alegerea produsului, determina cresterea vanzarilor si revenirea clientilor.
  4. Stocarea in sistem informatic a datelor referitoare la unele tipuri de produse (carte, CD, DVD) satisfac cerintele clientilor deja orientate in cautarea unui anumit produs.
  5. Campaniile de reduceri de preturi sau de oferte la lansarea unor produse noi determina afluenta cumparatorilor si cresterea vanzarilor.
  6. Prezentarea produselor prin intermediul pliantelor distribuite la domiciliu, spoturilor publicitatare, site-urilor pe Internet atrage clienti.
  7. Acordarea de mici bonusuri (calendar, breloc, bomboane, etc) cu sau fara sigla magazinului mizeaza pe placerea clientului de a primi cadouri.
  8. Ambalarea intr-un mod atractiv al cumparaturilor poate determina clientii sa aleaga intre doua magazine cu produse similare.
  9. Aspectul vanzatorilor de la silueta pana la imbracaminte (eventual personalizata) stimuleaza afluenta de clienti.
  10. Crearea de spatii de joaca supravegheate pentru copii in centrele comerciale mari astfel incat parintii sa ii poata lasa cu incredere cat timp fac cumparaturi.