Marketingul s-a transformat de-a lungul a cateva zeci de ani intr-un flirt cu prospectii asemanator cu jocul seductiei dintre doua persoane de sex opus. Produsul tau cum trece testul seductiei in 10 secunde? Greu? Usor?

S-a observat prin studii facute la raft ca decizia de cumpare se ia in cateva secunde. In acest timp se desfasoara intre produs si consumator un joc al seductiei de marketing foarte bine pus la punct, in care produsul ce joaca rolul ispitei isi scoate la inaintare toate atuurile: hainele – ambalajul produsului, etalarea aspectului fizic – merchandising , afisarea unui look misterios – design-ul grafic. Daca orice decizie de cumparare are la baza o emotie cum putem sa o controlam si mai ales sa o monetizam ?

Odata ce incepi sa privesti astfel lucrurile vei descoperi nenumaratele cai pe care poti ajunge la clientii pe care vrei sa-i faci ai tai. Insa de aceasta data am sa vorbesc despre cele 2 metode predilecte de seductie utilizate in marketing.
Abordarea 1: Promisiuni, promisiuni sau Key Selling Points
Daca te-ai oprit la aceasta metoda probabil ii vei spune persoanei pe care o tintesti ca esti cel mai bun lucru de la painea feliata incoace, ca ai o groaza de bani, ca esti un iubit extraordinar, ca petrecand timp cu tine va deveni o persoana mai buna, ca nu o vei rani niciodata si ca nu o vei dezamagi. Eventual, ii poti pune la dispozitie o lista de referinte de la parteneri/e anteriori/oare si chiar poti sa ii oferi cateva mostre care sa demonstreze cat de minunat esti.
Daca vrei sa plusezi mai poti strecura cateva aluzii referitoare la faptul ca sunt o multime de oameni interesati de tine si ca are la dispozitie doar un timp limitat in care poate deveni partenerul tau inainte sa rateze ocazia. A, si daca vine cu tine acum, o sa ii cumperi bautura toata seara si o cina la un restaurant scump maine.
Aici intalnim produsele din retail, marketate agresiv, cu multe din atribute scrise mare pe un ambalaj mare si colorat, eventual stralucitor, cu un design viu, cu elemente grafice mari, ample, robuste. Exemplu: chipsuri, lapte, bere, alune, snacks-uri. Daca vinzi astfel de produse si pui accent pe incasari ar trebui sa iei in considerare aceasta tehnica pentru ca, pe termen scurt-mediu, aduce multe vanzari – o adevarata gura de aer proaspat pentru cashflow-ul firmei tale.
Abordarea 2: Milionarul distras
Milionarul distras nu ii va spune persoanei pe care doreste sa o seduca ce masina conduce sau unde traieste sau ce face sa-si castige existenta sau cat de bun este in pat. Se va limita sa lase neglijent la vedere cheile Ferrari-ului pe care-l conduce . Sau sa plaseze discret  in dormitorul vilei sale, dotata cu 3 jacuzzi si camera de relaxare, tablouri originale suficient de vizibil asezate pentru a fi considerat un rafinat iubitor de arta care se ingrijeste de aspect, de viitor si de perceptia celorlalti asupra lui.
Sedusii, populatia tinta, sunt reprezentati de cumparatorii atenti la detalii, sensibili la abordarea personala, care pun accent pe rafinament si grija fata de client. Aici intalnim articolele de imbracaminte, make-up, ingrijire personala, parfumuri etc.
Metoda 1 inca functioneaza si, probabil, va functiona intotdeauna. Este suficient de agresiva incat sa iti aduca clienti.
Metoda 2 pare a fi o cale mult mai  buna de a marketa produse. Publicul incepe sa devina mai pretentios. Singura problema in acest caz este ca, o data ce faci promisiuni ca ai anumite atribute, chiar trebuie sa le posezi si sa te ingrijesti sa le livrezi intocmai clientilor.
Marketing-ul se schimba
Clientilor nu le mai place sa li se spuna “noi vindem asta, mergi si cumpara”. Ei vor sa fie sedusi de o marca.
Companiile trebuie sa isi faca publicitate, dar intr-un asa fel incat sa nu para ca vor sa vanda ceva. Trebuie sa arate acel tip cool, echilibrat, dragut ce poarta un costum slim fit. Sau frumoasa domnisoara care-si trece mana prin par privind zambitor si degajat.
Ca sa ajungi in mintea consumatorului, bombardat deja de prea multe informatii intr-o medie extrem de fragmentata, iti dau un singur sfat: creeaza emotie iar brandul ta va vinde.
Articol gasit de Baltag Radu