Cum iti merg afacerile? Merge treaba ca pe roate sau esti ingrijorat ca nu mai ai clienti? Se intampla adesea ca afacerile sa mearga bine pentru multa vreme, dupa care totul o ia razna si trebuie sa iesi din situatia asta cat mai curand posibil. Iata ce te sfatuiesc specialistii de la entrepreneur.com sa faci in astfel de situatii!

Lipsa clientilor inseamna un cont apropiat de zero la banca, deci nu ai bani sa investesti in marketing. Probabil ca oricum urasti cam tot ce tine de acest domeniu, intrucat te costa bani si nu obtii niciun profit in mod direct, cel putin din punctul tau de vedere. Probabil ca nu ai o baza de date – daca ai avea, nu te-ai confrunta cu lipsa clientilor. Apoi, businessul tau depinde de traficul local. Fie ca esti in retail sau in industria alimentara, magazinul tau are nevoie sa atraga oameni din imprejurimi.

Ultimul lucru pe care ti-l permiti, insa, este ca un numar de clienti sa-ti intre pe usa sau sa te sune la telefon si sa dea de o persoana acra. Trebuie sa-ti schimbi atitudinea sau cel putin sa poti sa mimezi o atitudine pozitiva, altfel, afacerea ta nu va putea sa-si revina.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa-ti afisezi anunturi atractive de marketing de genul “Sandvisuri, 5 lei, bautura gratuita” si in niciun caz “Deschis” sau “Reparatii auto”. Schimba afisul cat mai des, foloseste-ti creativitatea. Investitia este minima, insa va atrage clienti.

Va trebui sa inveti notiuni de marketing, intrucat, oricat de mica ar fi afacerea ta, tot te vei ciocni de astfel de probleme si probabil ca nu vrei sa platesti pe altcineva sa faca asta pentru tine. Poti sa citesti carti, sa urmezi niste cursuri sau sa angajezi un consultant cu experienta. Multi consultanti in marketing au o experienta bogata in privinta companiilor mari, insa exista si specialisti pentru marketingul IMM-urilor.

Poti sa transformi anunturile pe care le lipesti pe usa intr-o adevarata campanie. Este una dintre cele mai ieftine unelte de marketing pe care o poti folosi. Exista multe companii care produc astfel de anunturi, iar produsele nu sunt foarte scumpe. Le cumperi “in alb”, iar apoi le poti scrie singur, folosind imprimanta personala. Sunt ieftine si atrag atentia cumparatorilor.

In final, poti sa-ti creezi business carduri, care pe o parte sa contina informatii despre businessul tau, iar pe cealalta, oferta magazinului tau. Nu uita, cuvantul “gratuit” inca functioneaza, deci nu ezita sa-l folosesti cand iti descrii oferta. Printezi o mie, le imparti, apoi vei printa altele. Iata o minicampanie de marketing care nu te costa mai mult de cateva sute de euro si care iti poate aduce rezultate in cateva zile. Trebuie doar sa repeti acest proces pana cand vei obtine rezultate si iti vei permite sa folosesti unelte de marketing mai sofisticate.

Articol găsit de Brandibul Alexandra

Sursa