Anul acesta, in perioada sarbatorilor, magazinele de retail se asteapta la o crestere a vanzarilor comparativa cu cea de anul trecut. Promotiile si ofertele speciale ii determina pe clienti sa-si indrepte privirile catre piata electrocasnicelor si a electronicelor.

Se pare ca spiritul Craciunului, al sarbatorilor si al cadourilor se face simtit si pentru romanii care se inghesuie sa cumpere sau mai degraba sa profite de ofertele avantajoase din luna decembrie. Promotiile atrag cumparatorul cu reducerile de pret, produsele oferite cadou sau pachetele care contin mai multe produse.

Flanco, bineinteles, vine cu o oferta surprinzatoare, aplicand o strategie curajoasa. Cumparatorul poate opta pentru alegerea unui produs, iar apoi va avea o perioada de gratie in care se va hotari in ce mod va achita suma de bani corespunzatoare: in rate sau cu banii jos. Daca acesta va alege sa plateasca in rate, atunci el va avea inca o luna de gratie si rata uneia dintre luni ii va fi facuta cadou.

Cei mai importanti retaileri – Altex, Flanco si Domo – spun ca, in aceasta luna, cele mai bine vandute produse sunt sistemele de home-cinema, aparatele foto si camerele video, televizoarele, telefoanele mobile si sistemele IT.

Pentru a satisface cat mai bine cererea clientilor, distribuitorii de electronice si electrocasnice si-au largit oferta de produse, dar au hotarat si o prelungire a orelor de program. Ei prevad ca, pana la sfarsitul anului, valoarea vanzarilor din perioada sarbatorilor sa ajunga la valoarea incasarilor inregistrate in lunile de vara.

Stagnarea vanzarilor din timpul lunii noiembrie este explicata de unii prin masurile luate de Banca Nationala a Romaniei, care a limitat atat creditul in euro care poate fi luat de catre o familie, cat si gradul de indatorare al familiei.

Articol găsit de Brandibul Alexandra

Sursa