Dacă analizăm strategiile pe care marile lanţuri de magazine le folosesc pentru a îşi determina clienţii să cumpere cât mai multe produse, ajungem la concluzia că nimic nu se face la întâmplare: amenajarea magazinului, aranjarea produselor în raft, politica de preţuri, ofertele speciale sau campaniile publicitare, totul este pus în practică doar pentru a ne convinge să lăsăm cât mai mulţi bani la casele de marcat.

Să vedem ce metode folosesc comercianţii pentru a îşi maximiza vânzările, şi cum putem ieşi totuşi din magazine fără să avem buzunarele goale.

Strategii de creştere a vânzărilor

1. Indiferent de numărul şi cantitatea produselor pe care doreşti să le cumperi, nu intri într-un hipermarket fără cărucior. Acesta este însă mult mai mare decât ar fi normal, tocmai pentru a te determina să cumperi cât mai mult – de câte ori vi s-a întâmplat să puneţi în cărucior câteva produse, iar acesta să para totuşi gol?

2. Produsele esenţiale – pâine, carne, lactate – se află în spatele magazinului, clientul fiind pus în situaţia de a traversa tot magazinul pentru a îşi cumpăra o pâine spre exemplu. Astfel, cresc şansele ca el să cumpere mai multe produse decât şi-a propus iniţial.

3. De ce guma de mestecat şi batoanele de ciocolată sunt aşezate lângă casele de marcat? Pentru ca acest tip de produse sunt cumpărate din impuls – de câte ori aţi aruncat un pachet de gumă în căruciorul de cumpăraturi cât timp aţi stat la coadă?

4. Aranjarea produselor în rafturi nu se face oricum – cele care se vând cel mai bine sunt plasate în mijlocul raftului, în timp ce produsele scumpe sunt plasate la colţuri, astfel încât să treci de două ori pe lângă ele.

Mai mult, produsele scumpe sunt plasate la nivelul ochiului pentru o mai mare vizibilitate, iar cele ieftine se află în rafturile de jos.

5. Prin modul în care sunt amenajate, magazinele încearcă să te determine să te opreşti de cât mai multe ori. De ce? Pentru că ori de câte ori te opreşti, există posibilitatea de a cumpăra ceva.

6. Unele preţuri sunt greu de comparat. Ce costă mai puţin: 330 de grame la 30 lei, sau 500 de grame la 30,8 lei? Multă lume se uită la preţ când cumpără ceva, iar magazinele pot alege gramaje neobişnuite pentru produsele proprii, astfel încât să nu poată fi comparate cu ale concurenţei.

7. False “chilipiruri” – uneori, produsele sunt aruncate într-un coş pentru a da senzaţia că sunt ieftine, deşi nu sunt.

8. Produsele scumpe sau care aduc profituri mari (electronice, cosmetice, etc) sunt poziţionate la intrarea în magazin, pentru a îţi atrage atenţia asupra lor înainte de a fi prea obosit şi/sau de a rămâne fără bani. Mai mult, acestea beneficiază de spaţii generoase şi reclamă pe măsură, ceea ce nu se întâmplă în cazul produselor ieftine sau mai puţin profitabile.

9. Noi avem cele mai mici preţuri! De câte ori aţi auzit sloganuri de genul “dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, noi vă returnăm de X ori diferenţa”? OK, încercaţi să găsiţi acel produs în altă parte…

Sau, chiar dacă unii clienţi găsesc aceleaşi produse în altă parte la un preţ mai mic, statistic vorbind, extrem de puţini se întorc la magazinul iniţial pentru a cere diferenţa. Iar comercianţii ştiu asta.

Articol gasit de Abaab Sigartau Sonia

Sursa